Medan maken tittar på OS

I fredags började vinter-OS. Det är ingenting som påverkar mina levnadsvanor eller överhuvudtaget märks i mitt liv. Maken däremot, föredrar att titta på det framför att t ex titta på mig, eller vika tvätt.
Men å andra sidan behöver jag inte känna att jag måste vara sällskaplig och vacker utan kan göra lite som jag vill. Som skotta snö t ex. Fast det vill jag å andra sidan inte.

Däremot läste jag i lördagens Norra Skåne att man kunde hyra en hockeyspelare som kom hem till en och skottade bara man slog en signal. Tre stycken a-lagsspelare från Tyringe hockey var det som kom till undsättning om man behöver få skottat medan maken tittar på OS.
Tre personer på all denna snö. Även om de såg unga och starka ut så befarar jag att det inte förslår så långt. Men om hockeyspelarna skulle ta slut så tycker jag det går lika bra med en fotbollsspelare. Eller en skådespelare. Som George Clooney t ex, han är snygg bra. Men om han nu skulle komma hem till oss i Vinslöv så vore det ganska dumt att låta honom skotta snö och sedan åka hem igen. Och vad skulle grannarna säga om vi lät en känd amerikansk skådespelare komma hem till oss och skotta snö medan maken tittar på OS?

Nej jag hade nog låtit honom komma in och hålla mig sällskap medan maken tittar på OS. Snön ordnar sig väl ändå? Förr eller senare. Jag slår vad om att snön är borta till midsommar med eller utan George Clooneys hjälp.

Men om Dan Hylander kommit till Vinslöv igen, då hade han nog kunnat få skotta lite om han velat. Fast jag tror inte att han vill. Han gillar nog inte snö för hade han gjort det hade han väl inte bott i Sydamerika större delen av året? Efteråt hade jag kunnat bjuda honom på svart kaffe och poesi, allt medan maken tittar på OS.

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0