Lite får man tåla...

Anna Wahlgren har stämt SVT på en kvarts miljon för förtal för att Rickard Ohlsson sagt att hon försört så många barn.
Jag har sett klippet och tycker nog att hon överreagerar något. Det är så klart inget roligt att höra om sig själv, men är man en offentlig person som får uttala sig offentligt så får man också tåla att andra uttalar sig om en offentligt, rättvist eller ej.

Fast egentligen tror jag att det handlar om något annat. När folk inte längre tror på ens ord så slutar de också att köpa ens böcker och råkar man då vara författare så försvinner ju ens möjlighet till försörjning. Därför måste man försöka hitta alternativa inkomstmöjligheter, som att stämma någon t ex.

Jag hoppas dock att man lämnar stämningen utan åtgärd och att inte resurser läggs på detta ärende, för jag kan tänka mig helt andra användningsområden för mina skatte- och licenspengar. Fast det kanske bara är jag som tänker så?

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0