Dan före dopparedan

Jag är inte överdrivet förtjust i Lotta Engberg precis och man kan heller inte påstå att Bingolotto är mitt favoritprogram på tv just nu. Tycker det är lite långtåkigt. Extra långt är det på torsdag då man slår på stort med en 5 ½ timme lång direktsändning.
Men då är det inte bara Bingo-Berra, Färgfemma och 11 miljoner, utan även Sanna Nielsen, rimstuga och uppesittarkväll. För på TV4 har man, när man spikade tvtablån för kvällen tänkt: "AH, dagen före julafton, då måste vi göra något särskilt", typ.
På SVT 1 däremot har man tydligen tänkt: "AH, torsdag, då gör vi som vi brukar."
D v s sänder Debatt, Mitt i naturen och Kinas mat. Och för oss lite äldre sänder man "Minnenas television" med Martin Ljung från 1964.
När sedan lillejulafton övergått till julafton toppar man med "Världens konflikter". För vi får för allt i världen inte glömma att det minsann visst pågår krig i världen, inte ens för en natt. Julaftons natt.

Nu kan man i och för sig byta kanal till SVT 2 t ex för där visas Nobelföreläsningen i ekonomi för oss som missade den i direktsändning.
Tidigare samma kväll sänder man i 2:an program på tema sameland och där förekommer säkert en och annan ren, så lite jultema är det ju ändå.

Inte för att jag tänkte hänga i tv-soffan dan 23:de december, men en vanlig traditionell uppesittarkväll (fast utan bingodragningar) är trots allt ett mer stämningshöjande ackompanjemang när man klär granen än "Debatt".

Så det får kanske bli att lyssna på radion istället, de brukar hålla på traditionerna och ha lite småtrevliga rimstugor här och var. Fast rimmandet brukar vi inte behöva hjälp med i vår familj, jag rimmar paketen och maken skinkan, allt medan barnen slåss och snön faller.

Apropå tv kan jag tipsa er om ett program jag hittade i tablån när jag kollade utbudet den 23:dje. I kväll kl 21.50 på TV400 sänds ett program som heter "Avundsjuk på din penis". Varför?

Till sist:I vår TV-orienterde familj är dialoger av följandekaraktär inte helt ovanliga: Barn 1 till barn 2 "Ta undan tallriken efter dig Ung och bortskämd" Barn 2 till barn 1:"Håll truten Biggest looser"

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0