Guess Who´s Back!

Oj som jag slarvat med bloggandet på sistone. Över en vecka sedan jag skrev sist. Det är verkligen inte bra jobbat. Men jag vet hur ni tänker. Hon lever väl ett så trist och innehållslöst liv att hon inte har något att blogga om. Men inget kan vara mer fel. Tvärtom har den senaste tiden varit så pass händelserik och spännande att jag helt enkelt inte haft tid att blogga.

Jag har t ex varit: på två föräldramöten, akuten på CSK, magsjuk och på stand-up-worskshop i Hässleholm.

Jodå, här händer det saker minsann. Precis när maken kom hem från jobbet i fredags och det var dags förfredagsmys ringde äldste sonen. Han hade cyklat omkull på en bana inne i skogen och kunde inte röra handen och blödde från näsan.

Efter en snabbkonsultation av en läkare i bekantskapskretsen blev vi snart varse om att fredagskvällen skulle komma att tillbringas på Centralsjukhuset i Kristianstad. Efter några timmar var vi tillbaka i hemmet som förut, med den skillnaden att sonen nu hade underarmen i gips och skall så ha i ytterligare en månad. En hel del skrapsår i ansiktet blev det också, tre dagar innan fotograferingen till skolkatalogen.

Så nu gäller följande regler vid besök på "crossbanan"
-Hjälmen skall vara PÅ huvudet
-Var aldrig där själv
-Ha alltid mobilen med
-Använd bara din egen cykel (alla cyklar fungerar inte likadant)

Och alla parter är tämligen överens om denna överenskommelse.

Stand-up-kursen var en riktig höjdare och avslutades med examen på restaurang Farozon i Hässleholm igår. Vi var 9 rookisar och en riktig veteran i sammanhanget. Alla var förvånansvärt duktiga, men det är klart att ingen av oss kommer i närheten av vad han, med över 20 års rutin, presterar eller levererar.

Men att gå en work shop var riktigt kul. Hittills har min stand-up-utbildning mest bestått av en brevkurs med världens bästa Elin. Men den har minsann inte varit alls dålig, utan en riktig höjdare.

Dessutom har jag förhört barnen på läxor. Bl a så har jag förhört mellansonen, den 10-årige Kiss-fantasten på glosläxan i kväll.
I den översattes "great" med "jättetrevlig. Detta fick honom att konstatera, med viss besvikelse i rösten, att om man översätter titeln på hans senast intköpta skiva så blir det: Kiss´ jättetrevliga hits.

Så ni förstår hur mycket jag har kring mig nu.

Kram

Agneta


Kommentarer
Postat av: Anette

Nej - Kiss har inte gjort så värst många jättetrevliga hits, jag håller helt med honom.

En annan reflektion jag gjorde är att vår son troligtvis är på samma ställe i sin bok - och att ordet är mycket svårt att stava rätt!

Vill också passa på att hälsa till den stora grabben att hela familjen tänker på honom nu i hans svåra stund. Javisst - allt är relativt, men cykla cross blir svårt med en hand.

Jag såg dig i tidningen och du passade perfekt ihop med mina frukostflingor, vill jag lova.

Vi ses i cyberrymden!

Kramar

2009-09-17 @ 14:52:47
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Svåger Råger

Som Samanta Fox greatest tits ungefär!! Jättetrevliga.. :)

2009-09-20 @ 10:39:13
Postat av: Agneta

Anette:Vilken sorts flingor passar jag bäst till? Jag hade blivit glad om det vore kalaspuffar.

SvågerRåger:Eller "Great Balls of Fire" Det hade väl varit jättetrevligt att ha?

2009-09-21 @ 20:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0