Ett till

Tänk att Pippi Långstrump som var så glad och rolig att titta på som barn, blivit så tråkig som vuxen. Ännu ett skäl till att skippa så väl Kändisdjungeln och Kommissarien och havet. I stället för att dubba den hade väl skådespelarna kunnat prata på sitt originalspråk så kunde vi tittare vrida av ljudet på teven och lyssna på P2 istället där en farbror kunde läsa för oss vad de sa på filmen. Det gick på 70-talet så få går det väl nu med? Tekniken har väl inte gått bakåt.

Hörde även att den skånske mc-ledaren i Flickan som lekte med elden, dubbats till stockholmska. De har väl hört alla skånigar som klagat på att man ibland textar skåningar i tv och på film, så för att inte göra om det misstaget så dubbade man istället.

Och spindlar utan ben hör ju som bekant inte heller...

Och Karl-Petter har en gris som heter Doris. Det är jag glad över att inte mina föräldrar hade, för det hade jag verkligen inte velat heta.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Anette

Hej min underbara blonda vän! jag saaaaaknar dig.....

Säg att du ska till stora stan snart,,,snälla snälla snälla

Hur jag än letar så hittar jag ingen fullgod anledning för mig att åka på tjänsteresa till Perstorp :-(

2009-09-25 @ 21:41:29
URL: http://an1str.blogspot.com
Postat av: Anonym

Nej Doris hade inte varit direkt ett namn man velat heta....hinner inte eriktigt med alla bloggar som jag gjorde innan. Jag går ju i skolan och det är kuuuul

kramis

2009-09-27 @ 22:13:43
URL: http://jh73.wordpress.com
Postat av: Speja

Hahaha, du är ljuvlig som vanligt. Förlåt att det är länge sedan jag kommenterade, men jag blir lika glad varje gång jag tittar in här!!

Kram

Speja

2009-09-29 @ 16:00:49
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Agneta

Anette:Miss You To! Men jag har haft lite kontakt å jobbets vägnar med VFU-folket, så du kan nog yrka på att komma till P-torp på betald arbetstid, som fd/ VFU;are.

Jessica:Så kul att du trivs med ditt nya liv. Grattis

Speja:Alltid lika uppmuntrande ord. TACK!

2009-09-30 @ 21:20:24
Postat av: Yvonne

Nej du har fel - Doris är inte en gris utan en hund, om jag kan mina Karl-Petter kunskaper rätt!



Tycker inte det är något fel på det namnet. Det har både min gudmor och moster samt en hund som Linus älskar!

2009-10-01 @ 09:45:01
Postat av: Agneta

Yvonne:Visst är Doris ett passande namn på vissa. Men jag är ingen Doris typ. Men det kanske är för att det inte är ett grisnamn, utan ett hundnamn.

2009-10-01 @ 21:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0