Plötsligt ett inlägg

Man borde kanske sova nu och inte blogga. Om mindre än 8 timmar skall jag sitta på tåget till arbetet och dessförinnan bör jag ha gjort mig vacker, eller åtminstone väldoftande och slätkammad, ätit frukost, läst Norra Skåne samt bakat klenetter. Fast något av det kan jag möjligen hoppa över så att jag kan sova aningen längre.

Det är bara det att det är först nu, när barnen sover och maken kan låna sonens iPod som datorn är ledig för Mor i stugan.

Problemet är bara att man inte alltid har inspiration att skriva just vid den tidpunkten på dygnet, man kanske inte ens är vaken.

Så egentligen bloggar jag bara för att berätta att jag var på världspremiär av "Plötsligt igen", även känd som "Plötsligt i Vinslöv 2" i lördags. I Vinslöv. Så klart.

Det var några hundra som var där och det är ju ganska många. Fast det var ju förstås ännu fler som inte var där och dem är det synd om kan jag tycka. Det är nämligen väldigt sällan man applåderar, busvisslar och tjoar på en filmpremiär, men det gjorde man i lördags. Rätt bra känsla faktiskt!

Om jag skall ge den ett betyg så får det nog bli 3 guldfiskar. Eller möjligen sillgrisslor, eller kråkjävlar. Eller varför inte en schäfer? Ja, ja, hur som helst så var den klart sevärd. Kan man sin "etta" och känner igen karaktärerna så är det inga problem att ta till sig denna. Men den lever väl inget eget liv, utan är beroende av ettan. Men som efterrätt duger den gott. En söt avrundning på en riktigt lyckad brakmiddag kan man säga.

Jag vill inte avslöja exakt hur den slutar men slutscenen är magnifik, med mannen som bestiger "Surabacken" och beundrar utsikten. Kanske är det vår trädgård han ser, kanske vår hund på väg till ICA, kanske Söderparkskolan, vars bokstäver lyser så fint i höstmörkret, och som kommer att lysa långt efter att man själv slocknat.  Vad han än ser så är han nöjd. Det behövs inte mer än så för att glädja en positiv människa. Känd från en omdiskuterad grillscen i ettan.
 
Ja, det är några riktiga kändisar det, de som var med i Plötsligt i Vinslöv. De har inte gjort något nytt på tv på 8 år, men behöver ändå inte fjanta runt i tropikkläder och äta veranpenisar för att få vara kvar i rampljuset ytterligare någon vecka.

Kram
Agneta




Kommentarer
Postat av: Så många "kloka ord" ! Kram

2009-09-24 @ 18:47:53
Postat av: Agneta

Tack söta du.

2009-09-30 @ 21:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0