Jul igen

I tisdags var det den 1 december och då var det dead line för familjemedlemmarnas önskelistor, efter det datumet får inga ändringar eller tillägg göras. Likaså kan den som inte lämnat in någon önskelista till mig till det datumet inte heller räkna med några julklappar. Och i år är det bara den äldste som missat. Visst blev han lite besviken när han fick veta att han inte skulle få några julklappar, men jag lovade att han nästa år skulle få en extra fin fars-dags-present.

På barnens önskelistor, som jag printade ut igår, står, som jag tidigare nämnt, produkter som kräver laddare och trådlöst bredband, samt sådant som det görs reklam för på Nicelodeon.
Men allra överst på samtliga listor står skrivet, med min handstil, den här. Den tror jag nog skulle vara till nytta och glädje för oss alla. Men vett och etikett tänker du kanske, är det inte något de skall lära sig i hemmet? Jo, vars, det kan man tycka, men jag kanske inte riktigt fått med alla bitar, har kanske missat något. Och i ärlighetens namn är det inte riktigt mitt ämne. Kan knappt grunderna, lite som i franska, det kan jag inte heller lära ut, eftersom jag aldrig lärt mig det själv.

Apropå jul så läste jag att Anna Anka skulle hyra en dvärg till jul, för att glädja barnen. När vi var barn och våra föräldrar skulle glädja oss så tog de med oss till syföreningsauktion i bygdegården veckan innan jul. Och det tyckte vi var kul.

Nu var ju dvärgbeståndet i Kräklingbo väldigt dålig, redan då, så det fanns nog inte så många dvärgar att hyra. Men jag tror inte att det spelat någon roll, för de hade stridit mot deras moral, männsikosyn och ekonomiska prioriteringar att hyra in en dvärg. Och jag håller med, jag tycker inte att man skall hålla med egna dvärgar för uthyrning. Lika lite som man skall föda upp kaniner för uthyrning, med eller utan bur, för några veckor på sommaren.

Jag tycker å andra sidan inte att man skall hyra in levande Ankor från U.S.A. för att göra svensk teveunderhållning heller.

Kram
Agneta


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Syföreningsauktion är det fortfarande i bygdegården, visste inte om att det var en tradition från DIN tid!

2009-12-12 @ 18:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0