I Arne Hegrfors spår i djurens år

2009 är snart slut, dags att summera.
Vilka har varit de mest uppmärksammade händelserna och vad har fått de största rubrikerna?

Om man skall dra någon slutsats eller se en trend så kan man väl konstatera att för att bli en stor nyhet 2009 så måste det ha djuranknytning.
Då tänker jag inte bara på svininfluensan, Anna Anka och Tiger Woods utan även val-utakrisen och bud-get-underskottet, förorsakad av några amerikanska finans-valpar.
Vi har även melodifesti-valen och svenska fotbollslandslagets fias-ko. Men störst av allt är nog att Barack Obama fick Nobels freds-gris.

Kram
Agneta


Kommentarer
Postat av: Anette

Det som förvånat mig mest med 2009 är att Arne Weise fortfarande lever. Han påminner lite som vår kanin kan jag tycka. Vi köpte ju alltid bara små säckar mat eftersom vi var övertygade om att han var väldigt gammal och skulle dö vilken dag som helst.

Men det är ju klart - 2009 är ju inte riktigt slut ännu. Det är några veckor kvar, och mycket kan hända. Tänk bara på tsunamin! Där hade tidningarna redan gjort sina summeringar av året och börjat titta framåt på kommande år istället för bakåt och plötsligt, mitt i annandagslugnet, slog den fruktansvärda katastrof till och allt fick skrivas om.

(Stampe-kanin, Arne Weise och tsunamin går normalt inte att jämföra i samma stycke, men detta är en blogg och i bloggar får man ta ut svängarna om man känner för det...)

Kramar

2009-12-09 @ 23:22:02
URL: http://ekelundskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0