Ordbajs...

Ibland när jag sitter och.... gör sådant som utesluter all annan aktivitet så brukar jag roa mig med att läsa ord- eller uppslagsböcker. Då och då brukar jag försöka memorera något nytt och sedan försöka att så snabbt som möjligt få in ordet i ett samtal. Idag råkade det vara "Bra Böckers Lexikon" del 22 STOF-TCH som hamnade i mina händer och ögonen råkade fastna på ordet stolgång, vilket i och för sig var passande med tanke på vad jag höll på med.

Nu måste jag försöka föra in samtalet på det ämnet så att jag kan få nytta av kunskapen, vilket inte lär vålla några problem i min familj.

Det roliga blir att skriva in ordet som sökord på bloggen och se om det blir några träffar.

Moget? Nej! Men vad händer med det som är moget? - Jo, det ruttnar snart!

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Du förvånar mig mer och mer...
Jag som precis kommit över ordet "missiv" känner att nu måste jag genast ge mig i kast med ordet "stolgång".
Man är absolut inte fullärd bara för att man fyllt 40...
Kram på dig

2008-05-04 @ 21:10:10
URL: http://ekelundskan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0