B-toningsfråga

Vi har blocket.se som startsida på familjens dator och där lägger de alltid in senaste nytt i rubrikform. Alldeles nyss stod det: "Kenny Jönsson kan missa semin."
Jag vet inte vem han är man antar att han är någon slags idrottare. Men jag med min lantliga bakgrund undrar förstås, varför skall han semineras?

Hemma hade vi en steriliserad bagge vid namn Ulrik och hans uppgift var att ta ut tackor till semin. Han hade en stämpel på magen som han använde för att "märka" tackorna som var färdiga för semin.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Tänk dig själv - att vara karl, och idrottare tillika, och sedan missa semin...
Det är ju värre än en förkylning!

2008-05-16 @ 07:37:07
URL: http://ekelundskan.blogg.se
Postat av: Inger

Till skillnad mot Kenny så missade ju aldrig Ulrik någon semin, det blev ju hans livsuppgift som proberbagge så att säga. Detta måste vara min lyckomorgon, ledig fredag och både Linda Rosing och Ebba von Sydow i samma program.

2008-05-16 @ 09:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0