Tisdagstankar

Jag flexade ut tidigt idag, så att jag skulle kunna ta fel tåg och ändå vara hemma i rätt tid. Men allt gick som sagt var väl och jag kunde dricka eftermiddagskaffe med familjen, eller otndag som det egentligen heter.

Jag hade stora planer för eftermiddagen och kvällen, jag skulle städa och feja och tvätta. Men somnade istället. Vaknade utvilad och nöjd, nöjd över att sänkt kraven på mig själv och gett upp alla försök att vara duktig husmor.
Fast det hade faktiskt behövt städas. Hos oss är det bara Toldel-tiken Tuva (TTT) som aldrig går ut utan skor. alla andra går ut och in barfota eller med en sko eftersom TTT burit ut den andra i trädgården. Det ger skitiga golv!

Men jag han städa en toalett innan Allsången. Förmodligen det sämsta avsnittet sedan Egon Kärrmans tid. Men vad gjorde Horace Engdahl med i Vocal Six?

Bäst var Gullan Bornemark med pippi-lottor i håret.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Jag är av den styvnackade sorten som vägrar både Allsång och Morden i Midsommer. Detta gör att tisdagskvällarna inte blir tv-kvällar utan jag lägger mig redan efter nyheterna och vaknar inte förrän 14 timmar senare... Men å andra sidan är jag utvilad när jag vaknar... Och har inga mardrömmar om varken Gullan eller Horace.

Kram

2008-07-23 @ 09:46:51
URL: http://ekelundskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0