Resumé

över en dag som flytt, nämligen gårdagen.

Som jag tidigare nämnt så skulle jag göra ett stand-up-framträdande på "Ribban" i Malmö. Huvudattraktionen för kvällen skulle egentligen varit Björn Gustavsson, men eftersom han tagit time out så frågade man mig istället. (Skojar bara). Som fullgod ersättare till Björn hade man satt in Robin Paulsson, han i "Robins" ni vet.

Jag fick äran att börja, precis som förra gången. Det är på gott och ont att vara först. Fördelen är att man får det överstökat snabbt och kan koncentrera sig på att lyssna på övriga artister sedan. En annan fördel är att man inte hinner få komplex när man sett hur bra alla de andra är.
Nackdelen är att publiken är lite seg i början.

Men jag är nöjd med mitt framträdande, definitivt, det flöt på som det skulle. Fast jag tyckte det gick snäppet bättre förra gången, då jag var mer förberedd. Men jag ger mig själv betyget godkänd. Som jag nästan lovat svågern så tog jag med "hans" skämt om den oerfarne killen från Buttle. Ingen i publiken hade varit i Buttle, men det gjorde inte så mycket.

Jag hade hört alla komiker utom två tidigare, t o m flera gånger, men de har aldrig varit så bra som igår. Alla var i högform och det var en fantastisk kväll, med underbart väder i häftig miljö. Tyvärr kunde jag inte lyssna klart på Robin eftersom jag blev utslängd pga förargelseväckande beteende. (Skojar bara, skulle med tåget). Men det jag såg var asbra och så är han ju så charmig. Jag saknade inte Björn Gustavsson alls, utan han kan fortsätta med det han är bäst på, nämligen som drängen Alfred i Emil-filmerna.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Anette

det visste jag väl att det skulle gå bra igår :))

kram

2008-07-02 @ 22:12:17
URL: http://an1str.blogspot.se
Postat av: Petra

HÄRLIGT VÄNNEN!!!

Du är bäst! Hoppas att få se dig till hösten igen.

Hoppas att allt är bra med er alla!

Kram

Petra

2008-07-02 @ 23:21:55
URL: http://jalkling.blogg.se/
Postat av: Mats Andersson

Bra jobbat i tisdags! Kul att se dig igen. Som jag sa så får du gärna komma till Dockan Comedy i Västra Hamnen, ett längre stenkast från Centralen om du vill. Vi kör onsdagar hela sommaren.

2008-07-03 @ 09:33:20
URL: http://www.mats-andersson.se
Postat av: Malena

Kul att det gick bra! Jag dööööör av längtan att få se dig. När uppträder du i ett badhus nära mig?

Puss Malena

2008-07-03 @ 10:11:22
Postat av: Totte

Gott Agneta! Behöver du en manager så bara säg till. Jag är inte billig, men kan nog ordna några uppträdanden på Melodi och Tavernan.

2008-07-03 @ 10:35:27
URL: http://thomasjalkling
Postat av: Inger

Kul att det gick bra även denna gång. Vi åker till Göteborg ikväll men hund och två 18-åringar finns att besöka på Blomstervägen när ni kommer till ön. Får se om jag gör en favorit i repris och går upp på scenen den här gången, jag menar det gick ju bra förra gången med Svenne och Lotta, jag kanske lyckas vara kvar längre än en halv minut innan jag blir nerslängd, vid närmare eftertanke tror jag att jag låter bli.

2008-07-03 @ 17:06:49
Postat av: GreenHeart

Glöm inte bort Björn G:s strålande insats i mästerverken Jönssonligan 1-732!

Jag vill dock hellre se dig 732 ggr, gärna på Melodi el Tavernan!

2008-07-04 @ 13:48:58
Postat av: Lotta

Tycker mycket om det du skrivit! Trevligt att se lite sunda saker och inte endast det generella sakerna som man kan se om varje dag. ;)

2010-09-23 @ 21:10:51
URL: http://royalorchidholidays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0