Jämlikhet

Marianne Niwert, den f.d Telia-chefen och numera post- och Rädda-barnen ordf mm, lär ha sagt "Den dag vi har lika många inkompetenta kvinnor som inkompetenta män i bolagsstyrelserna kan vi prata om fullständig jämlikhet i landet". Hon har säkert rätt, jag tror hon vet vad hon talar om.
Jag skulle vilja lägga till en definition till på jämlikhet: "Den dag vi har lika många korkade unga män som korkade unga kvinnor i morgonsoffan på TV, har vi uppnått jämlikhet."
För varför finns det ingen manlig motsvarighet till Ebba von Sydow? Det måste det rimligen finnas, men de släpps inte fram.
Orättvist.

Till sist en annan klokhet från Marianne Niwerth: Satsa på det du är bra på istället för att försöka bli halvbra på det du är dålig på"

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: GreenHeart

Kära rara A. Kan du vb citatet ovan till berörda politiker i Dalen? Skulle vara en trevlig överraskning för barnen i skolan om man fokuserade på det var och en var bra på istället för att lägga större delen av krutet på det man inte kan för att alla ska bli halvbra/halvdåliga på allt. Kalla mig gärna crazy men så tänker jag.

2008-07-04 @ 14:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0