Här dansar Herr Gurka

Denna vecka är det ödsligt på jobbet. Jag sitter inlåst i en militärisk byggnad med himmelshögt i tak och gigantiska väggar i engelskt rött. Antalet tjänstgörande minskar för varje dag. I måndags var vi fem, tisdags fyra, igår tre och idag två Nästa vecka bara en. Gissa vem!

Det tar säkert ett tag att klura ut, så under tiden tänkte jag berätta en liten episod ur mitt liv.

En kollega odlar gurkor till husbehov, det är bara det att just nu är skörden större än vad huset behöver, varför jag och Fru G fick varsin igår. Eftersom jag skulle åka tåg hem så lät jag den ligga kvar till idag eftersom det är något med gurkor som gör att man inte vill hålla dem i handen offentligt. (Vi har precis flyttat till nya lokaler så jag kunde inte hitta någon kasse.)
I morse när jag kom till jobbet så hade jag nätverksfel och var tvungen att ringa efter en datatekniker. Ganska snart dök det upp en synnerligen charmerande man i min egen ålder (eller nja, 30+ i alla fall) och där satt jag alldeles ensam med en gurka på skrivbordet.

Varför kunde hon inte odla tomater till husbehov?

Kram
Agneta


Kommentarer
Postat av: Malena

På finnlandssvenska:

"Nu jag sjunga vill en sång, om när jag var ung en gång och besökte finska mässan uti Purka.

Där i glada vänners lag lekte jag en lek ett slag och den lekte vi med hjälp utav en gurka."

Han kanske trodde att det var någon slags souvenir?

2008-07-18 @ 18:14:29
Postat av: Agneta

Fanken Malena, den hade jag glömt. Den hade 100 verser och vi kunde varenda en! Det var innan vi hade sådant som gympapåsar, arbetstider och veckohandel att hålla i huvudet.



Vi kommer nog alla 5 till 40-årsbalunsen. It will be nice!

2008-07-19 @ 11:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0