Frågesport, söndagsångest och bajs i bassängen

I dag var sista dagen på makens semester/pappaledighet. Han har varit ledig sedan midsommar och vant sig vid sovmorgon och dåligt väder. Nu kommer solen, värmen och badvädret och han får vänja sig vid tidiga morgnar och inomhusvistelse. Som upplagt för söndagsångest m a o.
För oss andra innebär det framförallt att Familjen Dafgård får sköta matlagningen igen.

Vi började tillvänjningen redan ikväll med att jag bjöd på Mamma Scans köttbullar och ICA-makaroner. Men vi hade i alla fall underhållning medan vi åt. Mellansonen som ibland, lite lätt ödmjukt, titulerar sig Komiker, anordnade en frågesport för övriga familjemedlemmar som han kallade "Vem vill bli pensionär?" En av frågorna löd: När kommer A (storebrodern) att bli redig i huvet?
1. Nu
X. Om några dagar
2 Aldrig
Rätt svar var alt 2.

Tidigare på dagen var jag och treklövern på ortens friluftsbad för att renas, äta glass och läsa Stieg Larsson. (Nej, jag är inte färdig med den karln än). Dessvärre var barnbassängen stängd eftersom ett barn bajsat i den. Mamman till pojken tyckte dock att hon tagit sitt ansvar genom att hon informerat de två 17-åriga tjejerna som jobbade där om saken. Med risk för att låta gnällig tycker jag nog att det var lite äckligt med flytande bajskorvar runt klätterdelfinen och anser att om man badar med en 1½-åring i en offentlig bassäng, bör man förse barnet med en badbyxa med inbyggd blöja, inte bara vanliga badbyxor. Är jag helt fel ute eller?

I morgon kommer det att ske en fördubbling av personalstyrkan på jobbet, för då kommer NICE tillbaka. It will be nice!

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: GreenHeart

I´m back! Våra två ljuvligt underbara veckor på Öland var perfekta och ingen ville åka hem.

Men så kom vi på att det finns kul saker hemma också:

Maken: Grästrimmer/gräsklippare (!)

Äldste sonen: Den älskade cykeln

Yngste sonen: Katterna

Jag: Glädjebloggen!!!:)



Har nu uppdaterat mig och känner mig redo att möta verkligheten(nåja, Vinslöv)igen.



Kram

2008-07-29 @ 14:23:05
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com
Postat av: Fam Gunnarsson

Hej Agneta,



I natt kom vi hem ifrån vår underbara semester på Gotland. Vi vill tacka dig eftersom det är bla din inlevelse och din fantastiska dialekt som har inspirerat oss till denna resa. Vi har varit runt på din vackra ö, vi har varvat raukar med sol och bad. Vi är helnöjda! Vi vill även passa på att tacka för att vi fick ta del av din musikaliska skildring av Gotland - underbart!



Stor varm kram till Dig från Fam Gunnarsson



Ps Jag och Carina älskar att läsa din blogg!

2008-07-31 @ 00:36:34
Postat av: Agneta

GreenHeart: Öland är mycket vackert så jag förstår er. Det är bara ett litet minus, de har en bro, det tycker jag är lite fusk. Är man en ö så skall man sakna landförbindelser, annars är det en halvö. Ta Skåne t ex, vi har en bro och är en halvö. Ingen skulle påstå något annat.



Fam Gunnarsson: Tack så jättemycket det var roligt att höra! Och detta i hård konkurrens med en resa till fotbolls-EM!

Ni kissade väl inte i Östersjön? Det är nästan lika illa som att bajsa i Frillan.

2008-07-31 @ 13:45:57
Postat av: Fam Gunnarsson

Hej igen Agneta,



Du behöver inte vara orolig - vi varken kissade eller bajsade i Östersjön!

Jag vet förvisso inte vad Niclas gjorde ute på däck med Jossan så länge!!!!!!!!!!!



Ang frillan så tog vi det säkra före det osäkra idag. Skippade frillan och satsade på Tosselilla istället.



Vet du om bajset på frillan är borta? Vi kanske får ta hemmapoolen eller havet imorgon!



Ha en härlig kväll!



Mvh



Fam Gunnarsson

2008-07-31 @ 20:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0