Dagen efter

Och så var maken firad och äldre och vi lämnar en period av städande och presentletande bakom oss.
Vad ger man till en man som har allt (kärleksfull fru och Husqvarna-hängslen)?
- Playstation, sa sönerna
- Trädgårdsstolar, sa hustrun

Men som vanligt sammanföll födelsedagen med klädbutikernas jätterea, så som vanligt fick han realiserade märkeskläder, som i år dessutom var lagom i storleken.
Sönerna cyklade till ICA och köpte en deodorant och tårtljus till honom. En 4:a och en 1:a. Dessutom kom de på att om han inte eldade för mycket på dem så kunde vi spara dem till deras stundande fjortonårsdagar, vilka kommer att infalla i juni 2011, mars 2013 och februari 2017.

I övrigt avlöpte firande som brukligt är. Maken står för det mesta av förarbetet medan jag går runt och serverar kaffe och är snygg. Dagen efter (idag alltså) står jag för efterarbetet medan maken går runt och har ont i huvudet.

Jag får hjälp i mitt slitande av TTT som går runt och letar matrester och kvarglömda saker.

Kram
Agneta


Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

En lyckad kombination således.

Grattis från oss till alla - ifall vi missar kommande 14-års dagar...

Kram!

2008-07-27 @ 11:41:08
URL: http://ekelundskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0