Den ljuva giftkokerskan

Av någon outgrundlig anledning damp en bok med ovanstående titel ner i min brevlåda igår. Beställd av en nyvunnen men inte desto mindre betydelsefull vän.

Hon tyckte nog att jag behövde den efter vissa händelser i vår gemensamma historia och jag är benägen att hålla med. Att läsa om hemskheter andra gör mot andra är inte samma sak som att man kommer att utföra samma illdåd själv, även om man har lust. Utan det kan tvärtemot vara ett bra surrogat för ens egna illgärningar. Tro inget annat.

Men OM jag skulle få för mig, så tror jag inte att gift biter på kylskåp och negativt laddade batterier. Det är väl snarare så att läckande kylskåp och batterier sprider ut gift och skapar dålig miljö för sin omgivning?

Till dig som skänkt mig boken vill jag bara utfärda mitt allra varmaste tack, inte bara för boken, utan för ALLT du bistått mig med. Love U!

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Skänkaren

Åh tack för de go'a orden, tycker om dig med...

2008-12-10 @ 22:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0