Somliga straffar Gud genast........

Nyligen så moraliserade jag här på Glädjebloggen om datormognad och att man skall vara nykter och ansvarfull och bla, bla, bla när man bloggar. Och vad det straffade sig. Så på förekommen anledning vill jag utfärda vissa varningar:
  • Skicka inte alltför personliga mail till folks jobbadresser, särskilt om det är till en arbetsplats där du har för avsikt att söka jobb.
Varför:
  1. Jo personen kan ha slutat
  2. Någon annan kan då öppna den personens mail och läsa och svara
Om du ändå gör det: bifoga INTE din bloggadress.

Om du redan har gjort det, gå för guds skull inte in på bloggen och skriv nedvärderande saker om hur personen som du talat med på den arbetsplatsen och som är samma person som i så fall skall anställa dig, bemötte dig i telefonen.

Som tur är går det att ta bort inlägg från bloggen innan den nått ut till en alltför stor läsekrets. Detta inlägg t ex kommer kanske inte att bli så långvarigt.

Slutsats: Blogga gärna aspackad, men var inte dum i huvudet.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Shit - värsta mardrömmen alltså.
Och med tanke på att jag slutat och du kanske mailat min fd arbetsplats som innehar en hel del katoder börjar jag bli lite smått orolig...
Men å andra sidan plockades jag bort ur rullarna flera veckor innan jag faktiskt gick hem, så vid närmare eftertanke - troligtvis inte.

2008-04-18 @ 09:29:00
URL: http://ekelundskan.blogg.se
Postat av: Totte

Ha, ha, ha... Den historian måste jag bara få höra mer om... Du skriver kanonbra! Tack för att du och din blogg finns! Vi syns o hörs o allt sånt tjafs!

2008-04-18 @ 14:24:41
URL: http://thomasjalkling.blogg.se
Postat av: GreenHeart

Ooops! Låter inte alls bra. Och plötsligt inser man att blogginläggen kanske bör REDIGERAS och inte bara skrivas av hjärtats lust (eller olust som i ovan nämnda fall). Tack för att du är ett varnande exempel (eller oss androm till varnagel som det hette när jag var barn). Vill du gråta på axeln så vet du var jag finns.
Kram

2008-04-18 @ 16:36:30
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com
Postat av: Agneta

Ekelundskan: Jag har i och för sig mailat till dig på din gamla arbetsplats bl a med anledning av ett ledigt jobb där. (Som jag idag fick reda på var tillsatt av annan sökande bla, bla, bla) MEN:Det var ganska länge sedan, eller åtminstone före min bloggaktiva period. Men jag har faktiskt varit lite putt på dig för att du inte svarade, trodde att du inte ville ha mig där. Men det var innan jag visste hur det låg till.

Totte och UlleGulle:Tack det samma. Gillar er också.

Ekelundskan igen: Gillar så klart dig med!

Kram på er alla!

2008-04-18 @ 17:55:42
URL: http://gladjebloggen.blogg.se
Postat av: Anonym

Jo, mig straffade han ivarje fall ikväll...
Har varit så j...a duktig hela dagen med sysslor som man egentligen HATAR syssla med på sin lediga dag!! Tänkte därför belöna mig med ett glas RÖTT, så långt var det ok eftersom jag hade en flaska som jag köpte till förra helgen...
Korkar upp, tar en stor klunk..........
DET ÄR JÄST!!!
Fy f-n inte gott, får bli godis istället.
Kram

2008-04-18 @ 19:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0