Livet går vidare

Idag har jag gått och väntat på besked på om jag fick jobbet jag intervjuades för i onsdags. Men ingen har ringt därifrån, vilket jag tolkar som att det gått till någon annan. För att inte bli alltför besviken håller jag nu på att intala mig själv att det nog inte var så många fördelar med det, utan att de alternativ som står till buds trots allt känns mer attraktiva. Eller vad tycker ni om detta:
Om jag inte får jobbet så
  • kan jag vara ledig hela denna vecka
  • kan jag fortsätta att arbeta på 5 min cykelavstånd hemifrån fram till sommaren
  • kan jag jobba hos min svåger på Gotland i sommar och låta barnen få en underbar sommar på Gotland tillsammans med sina kusiner och sin mormor
  • kan jag förhoppningsvis få arbeta på hemorten även i höst men ev på ett annat ställe än där jag är nu och sluta lagom till julruschen.
  • har jag tid och ork över till en meningsfull fritid
  • har jag möjlighet att få annat jobb som säkert är roligare
Hoppas att de inte ringer..............

Kram
Agneta

"Den som inte kan vad han vill, måste vilja det han kan" (B.Guarini)

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Du vet ju att det var deras förlust och din vinst.
Kram

2008-04-28 @ 16:16:44
Postat av: GreenHeart

Det ser ut som om du redan vet svaret men ändå... Anledningen till att du vill jobba heltid på annan plats än hemma: en styck (pengarna alltså). Anledningen till att låta bli att jobba heltid borta: hur många styck som helst! (Utom pengar då förstås men du får väl gräva i garderoben.) Och nej. Jag har inte hunnit skriva idag heller, åldern tar ut sin rätt som du vet.;-)

2008-04-28 @ 23:10:08
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0