Leva för eller av?

Varför måste allt vara så krångligt nuförtiden?

För några decennier sedan var jobbet det man levde av och fritiden det man levde för.
Inget snack om självförverkligande, karriärsklättring eller kompetenshöjning via arbetet.

Nu är det nästan tvärtom. Många lever för sitt arbete, det är där man har hela sin identitet och status, och fritden skall man också kunna leva på. En lönsam hobby är modellen. Ideellt arbete inget att sträva efter.

Ibland önskar jag att det fått fortsätta vara så, att man någon gång kunde vara nöjd och inte ha så höga krav på sig själv och sina arbeten.

Eller också tycker jag så för att jag saknar fast arbete, har ingen lönsam hobby och ägnar mig åt ideell verksamhet.

Men jag har å andra sidan alltid varit efter min tid och sist med det mesta. Eller hur Storasyster?

Kram
Agneta                                       Blogga alltid nykter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0