Inte alltid sist längre...........

Jag har alltid varit sist med allting.
  • Yngst av tre systrar
  • Sist i klassen att bli 1½ meter lång
  • Sist vald i brännboll
  • Sist i springtävlingar
  • Sist kvar i matsalen
  • mm mm
Så har mitt liv sett ut. Om ni inte tror mig så kan ni alltid fråga min kära syster som hade vänligheten att berätta det i sitt tal på vårt bröllopp. Även om hon då kunde skönja ett trendbrott eftersom jag var först i syskonskaran med att gifta mig (vi väntar fortfarande på att den äldsta skall ingå det äkta ståndet).

Men jag är åtminstone den första personen som gått i Kräklingbo skola som stå-uppat. Dock inte den första som gått på högstadiet i Romaskolan. Där gick nämligen en viss Barbro Larsson, ca 10 år före mig.

Med den här utvecklingen kommer jag kanske att bli den första av mina klasskompisar som skaffar löständer

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Elin :-)

Bra jobbat! Vore kul att få se dig på scen fler gånger...

2008-05-01 @ 18:30:11
URL: http://ostrukturerat.blogspot.com
Postat av: Agneta

Elin:Det gav onekligen mersmak. Vi får väl se vilka möjligheter som står till buds framöver. Men jag tänker i alla fall försöka jobba på nya manus. Tack för hjälpen.

2008-05-01 @ 23:11:50
URL: http://gladjebloggen.blogg.se
Postat av: Christian

Även om du var sist på det du skrev i din blog, så vet du ju med säkerhet att du var först in i din mammas ägg..som spermie....
Det är ju alltid något...*ler*

2008-05-02 @ 22:15:02
URL: http://dunderbar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0