Datormognad

Jag fick nyss ett mail från en bekant som frågade varför jag skriver att man skall blogga nykter. Jag trodde det var självklart men kräver tydligen en förklaring.

Med tanke på att det man skriver kan läsas av så många och kan kopieras och sparas och användas mot en i all avighet är det väl bra att det görs med mognad och ansvar och för det krävs det att man inte är under rus.

Sloganen som sådan är inspirerad från mina 5 år inom nykterhetsrörelsen där man ofta kom i kontakt med budskap som "Dansa alltid nykter" o dyl.

Så åter igen: Blogga alltid nykter!


Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Ja, det är jag igen ;-)
Jag bloggar även onykter - annars skulle det bli väldigt tyst på min blogg. Jag är ju inte lika roligt som du när jag är nykter (kanske inte när jag är onykter heller, men jag känner mig betydligt roligare då).
Men det är väl som med dansen - man måste våga bjuda upp, sen kommer det andra av sig själv.
Kram!

2008-04-16 @ 13:14:28
URL: http://ekelundskan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0