Bilkörning till Pärleporten.

Ikväll börjar SVT:s nya lördagsunderhållning Psalmtoppen med Elin "Ta inget skit" Ek.
Jag vill verkligen höja ett varningens finger för den typen av musik. Den kan i hänryckningens tid leda dig till att förfalla i brottslighet.

För några veckor sedan var jag på väg hem i blien efter ett mycket trevligt 40-årsfirande. Det var sen lördageftermiddag och vårsolen hade debuterat samma dag. Ur V70:ns musikanläggning strömmade "Han har öppnat Pärleporten" med Freddie Wadling. Upprymd av solen, firandet och radions glädjebudskap sjöng jag av hjärtats lust. Det var som om världen utanför inte fanns, det var bara jag, Freddie och V70:n. Plötsligt blixtrade det till strax ovanför mig. En uppenbarelse? Nej, en fartkamera.

De närmaste veckorna var varje tur till brevlådan en Golgata-vandring, innan jag lättad kunde konstatera:Ingen böteslapp idag heller. Precis när jag trodde faran var över kom det, brevet från polismyndigheten.

"Du är skäligen misstänkt för brott mot hastighetsbegränsningen". Skäligen misstänkt? Precis som tyskan i Arboga m.a.o. Som om förnedringen inte redan var total skulle det sparkas ytterligare på den stackars syndiga (och nu också fattigare) männsika som var jag. I brevet fanns också bildbevis av det slag att det "borde vara satt utom allt rimligt tvivel" att det var jag som var den skyldige och ingen annan. Bevisföringen var följande:Bild tagen på ett visst avstånd på bil och förare. Kopia på mitt körkort (jodå jag har ett). Inzoomade bilder på registreringsskylten och på mig, med vidöppen mun, förmodligen tagen mitt i refrängen.

De 9 kilometer som jag körde för fort kostade mig 1500:- och då fick jag inte ens behålla bilden.

Så: Don´t sing and drive!

Kommentarer
Postat av: Inger

Du gör det igen alltså, lärde du dig ingenting av det som hände när du sjöng "bered en väg för herren" för familjen Gottberg? Don´t sing without elastic spring in your panties.

2008-04-19 @ 20:20:55
Postat av: Agneta

Käraste syster: Skillnaden är att i det senaste fallet finns det bildbevis. I det första fallet är det snarare att berakta som en skröna, som förts vidare via muntlig tradition och förvanskats under historiens
gång. Det blir så lätt en höna av en fjäder. Föresten var det väl du som bölade under O Helga natt?

2008-04-19 @ 20:42:54
URL: http://gladjebloggen.blogg.se
Postat av: Ekelundskan

Jag kan bara le och hoppas du hade kammat dig. Man vill ju se snygg ut på bild...

2008-04-19 @ 21:17:10
URL: http://ekelundskan.blogg.se
Postat av: Agneta

Ekelundskan:Det är minsann inget att skratta åt, jag tyckte att det var en tråkig historia. Den skulle enbart fungera som varnande exempel. Och-Nej, jag hade inte kammat mig. Jag hade bundit blomsterkransar hela dagen, så jag hade säkert halm i håret också. Till råga på allt hade jag glömt kvar sekatören.

2008-04-20 @ 09:37:05
URL: http://gladjebloggen.blogg.se
Postat av: GreenHeart

Trots idoga försök har jag ännu inte lyckats fastna på bild på 21:an. Jag både äter, sjunger, speedar och ringer men icke. Alla har väl rätt till 15 sekunder i rampljuset? Nähänä, det är visst skillnad på folk å ... fä. BÄ!

2008-04-21 @ 18:25:26
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com
Postat av: Agneta

GreenHeart:Pröva 23:an mellan Höör och Sösdala så skall du se att det lyckas.
Tips från coachen

2008-04-22 @ 22:39:18
URL: http://gladjebloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0