Apropå pest eller kolera......

I väntan på att hitta ett bra ordpar som skall utgöra motsatsen till pest eller kolera tänkte jag göra ett politiskt inlägg. Sådana kommer nog att vara sällsynta på Glädjebloggen men idag är jag på hugget för sådant.

Vad är värst: - en regering som sparkar på den som ligger ? Eller......
- en regering som inte ger den liggande någon anledning att resa sig upp?

För min del känns det hugget som stucket. Jag tycker för övrigt att partipolitik är förlegat och skulle aldrig kunna låta mig tuktas av en partipiska så det får vara för min del.
Fast man kanske skulle starta ett nytt parti? Är det någon som hänger på?
Vad sägs om HI - Humanistiskt Initiativ? Till skillnad från övriga partier skulle det vara demografiskt (och därmed också demokratiskt) sammansatt. Andelen män, kvinnor, invandrare, unga, medelålders och lärare skulle vara proportionerligt i förhållande till befolkningens sammansättning.

Tänk dig det du Jan Björklund!

Kram
Agneta

Blogga alltid nykter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0