Dockan Comedy

Igår var jag på Dockan Comedy i Malmö och körde stand-up, Som vanligt hade jag bestämt mig för att det var absolut sista gången, eftersom jag tyckte att det inte gått så bra de två sista gångerna (MACK och Bjärnum). Dessutom så kände jag att jag inte hade någon drivkraft längre. Jag började av en enda anledning och det var för att testa om jag vågade, och det gjorde jag ju, så efter det har jag inte haft något att bevisa och motivationen har varit därefter.

Men igår var en höjdarkväll, den allra roligaste och bästa sedan debuten för ganska exakt ett år sedan. Allt bara flöt och alla presterade på toppen av sin förmåga och det var helt hysteriskt trevlig stämning.
Man träffar väldigt många nya, roliga, skruvade människor i sådan sammanhang och man får sina favoriter. Min absoluta favorit, Erik Löwentahl, hade jag nöjet att träffa igår igen. Jag tror att det igår var fjärde gången jag hörde honom och andra gången vi uppträdde tillsammans. Han är rolig på ett snällt och ödmjukt sätt och det går inte att låta bli att tycka om honom. Jag skrattar mer och mer för varje gång jag hör honom.
Vi är lika gamla, han och jag och jag hade önskat att vi var lika roliga också. Han lever på sin humor, medan jag lever på a-kassa. Fast inte så länge till.

Övriga som uppträdde med den äran var helsinborgscharmörerna Calle Rydén och Andreas Kindstrand, min hässleholmskollega Biggan Lowén, klubbvärdarna Eric och Thomas Andersson samt stockholmsskådisen Elina Du Rietz.
Mer om kvällen kan du läsa här.

Efter en sådan kväll så är det klart att man inte kan tacka nej till ännu ett gig, särskilt inte om det är på hemmaplan. Så nästa gång det bär sig blir den 13 maj på Statt i Hässlholm, men det kommer att vara absoöut sista gången jag uppträder. (Åtminstone den veckan.)

Kram
Agneta





Kommentarer
Postat av: Elin :-)

Du får inte sluta, då river jag ringmuren! Det går upp och ner, så är det alltid för alla inblandade. Men envishet ger utveckling och framgång. Och jag har hört att gotlänningar är envisa :-)

2009-04-24 @ 10:07:32
URL: http://elinnorden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0